Ep o Gilgamesu

Ep o Gilgamesu
Ahmed Al-Hasan

Gilgames deo 1

Birana Sidrista u lukama Sumera i Akada:

Biram Sumer i Akad zato sto je istorijski, arheoloski i religijski dokazano da su Nuh (Noj) a.s. i Ibrahim (Abraham) a.s. od njih, znaci oni su poreklo religiji i religija pociva na njima na pocetku vremena, i religija pociva na njima na kraju vremena, znaci, su oni ljudi koji su zalili hiljadama godina za Dumuzijem (vernim sinom) i cekali su Gilgamesa (tj. ratnik prvog reda).

A ljudi koji su dosli posle njih u Mesopotamiju jos uvek zale za Al-Husseinom a.s. i cekaju Mahdija, koga su ljudi koji su bili pre njih cekali, Gilgamesa, cija pojava je obecana njihovoj drzavi hiljadama godina ranije. Mi molimo Allaha da reformira njihovo stanje i da ih uputi na Pravi Put, i da zapecati za njih dobrim. A za one koji cekaju Mahdijevu pojavu sa mesta drugog od Sumera i Akada, zemlje njihovih oceva Noja i Abrahama a.s., onda ce oni cekati dugo vremena, i to ce biti cekanje bez kraja.

Prvo Sidriste:
Epovi Sumera, Akada i Bozanska religija:

Neki ili svi istrazivaci istorije drevnog Bliskog Istoka ili Srednjeg Istoka smatraju da je religija cisto ljudski proizvod, i da je pocela obozujuci boginju Ishtar sa njenim razlicitim imenima, cije statue su nasli razlicitih velicina rastrkane citavom drevnom civilizacijom Bliskog Istoka, koja obuhvata vise od 9000 godina B.C., i oni opravdavaju ovaj religiozni start govoreci da je drustvom dominirala zena u obliku majke oko koje su se skupljala deca, i ova deca su znala samo da njoj pripadaju.Znaci, prema njima, zena (velika majka Ishtar) je bila obozena i statue su napravljene za nju, a posle perioda vremena se ljudsko drustvo pretvorilo u patrijarhalno kada je poljopoprivreda otkrivena, i drustvo je pocelo da se ustaljuje i porodice su formirane i domovi izgradjeni, i da je ovo rezultiralo uvodjenjem muskih bogova u hramove, i da je tako religija formirana; religija (koja) je kasnije evoluirala u Judaizam, Hriscanstvo, Islam i druge takodje.

Ali oni koji su izgradili svoju teoriju baziranu na osnovu drevnih zenskih statua, zaboravljaju da njihova teorija moze da bude lako pobijena pretpostavkom da au ove statue napravljene samo zbog seksualnog uzbudjenja, i da ne predstavljaju nesto sveto, pa postojanje svete zene za koju su statue pravljene u odredjenom dobu, ne dozvoljava istrazivacu koji ispituje da sudi, da svaka statua zene napravljena pre nje predstavlja nju. I ovo misljenje, da je drevni covek gradio alate za seksualno uzbudjenje, postoji i predstavljeno je od (strane) nekih arheologa.

Takodje, postoje arheoloski tekstovi koji ospisuju boginju Ishtar ili Inannu, znanu u Sumeru i Akadu atributima ovog sveta u kome covek zivi. Pa u tekstu ona nije majka, a cak nije ni prava zena:
Vec, ona je dunya (ovaj svet) kojoj je kralj Tamuz (Dumizi) odbio da se prostre kada je seo na tron, kao sto su se drugi kraljevi prostrli. Pa je ona predala Tamuza (vernog sina) demonima da ga ubiju.

((Inana napreduje prema dva Sumerska grada Umma i Bad-tibira cija dva bozanstva se prostrse pred njom i time su spaseni od demona. Onda ona stize u grad Kullab, cije zastitno bozanstvo je Dumuzi. Poema se nastavlja:
Dumuzi obuce casni ogrtac, i sede visoko na (svoj) tron
Demoni ga scepase za njegove butine …
Sedam (demona) pojurise ka njemu kao na bolesnika
Pastiri ne svirase flaute i frule pred njim
Ona (Inanna) ga pogleda okom, okom smrti,
Rece protiv njega rec, rec gneva i prokletstva,
Izgovori vapaj protiv njega, vapaj krivice:
“A njega, isnesite ga,”)) Istorija pocinje u Sumeru, Kramer

I ovo je dunya (ovaj svet) kome je Gilames odbio da se pokori kada je seo na tron i stavio svoju krunu.

((Gilgames otvori usta i odgovori mocnoj Ishtar,… 
Koje cu imati dobro ozenivsi te? 
Ti! 
Ti si kao velika furuna cija se vatra gasi kad je hladno,
Staznja vrata koja ne zadrzavaju ni dreku ni vetar ni oluju, 
Dvorac koji unistava garnizon, 
Slon koji zbacuje sedlo,
Kao smola koja prozdire bakljonosu, kao mehur za plivanje koji puca pod plivacem,
Kao vapnenac koji ne ucvrscuje gradske zidine,
Kao kamen koji dovodi i privlaci neprijatelja,
Kao sandala koja tisti stopalo svog vlasnika,
Koga od tvojih ljubavnika si vecno volela?
Koji od tvojih pastira te je zauvek zadovoljio?))
Ep o Gilgamesu

Bilo kako, teorija da je poreklo religije obozenje majke, je samo pretpostavka koja se ne zasniva na cvrstom naucnom dokazu, i ovo je razlog zasto ne vidim potrebu za detaljim pobijanjem takvih pretpostavki.
Ali vidim neophodnost za razjasnjenjem dokaza i nagovestaja Bozanskog porekla Sumerske religije, pa je ova tema o dokazivanju da je Sumerska religija Bozanska religija, koja je postojala ranije i koja je izoblicena. Znaci ovde, mi hocemo da razjasnimo da su Sumerci, koji su znali abdest (wudhu) sa vodom i (koji su) znali za molitvu, post, dua i preklinjanje, bili religiozni ljudi i da je njihova religija bila Bozanska, pa da Sumerski ep i price ukljucuju dogadjaje iz (domena) nevidjenog, koji su se dogodili hiljadama godina nakon sto su Sumeri govorili o njima. Da, mozda je njihova religija izoblicena tokom nekog perioda, ali je ona Bozanska religija, kao sto su ljudi Meke bili ljudi iskrivljene Abrahamske Hanafi religije, pa su obozavali i obozili idole, i kao sto danas postoje Salafi i Wahabi koji su obozavatelji idola i koji su naslednici starih obozavatelja idola u Meki. Oni kazu da su oni Muslimani, dok oni obozavaju velikog idola, za koga veruju da postoji na nebu a ne na zemlji, i koji ima dve ruke sa prstima i dve noge i dva oka.

Znaci da je stvar izoblicenja Bozanske religije postojala i jos uvek postoji.

I ako bismo se vratili na pocetak Bozanske religije, nalazimo da je Adam dosao na zemlju sa prvom Bozanskom religijom, koja je sadrzala price o njegovim vernim sinovima nakon njega, i naravno oni, ljudi, je trebalo da memorisu ove price, ispricaju ih i prenose dalje.

I price i epovi Sumera su ponekad samo prepricavanja ovih svetih i povezanih prica, kao sto su Sumeri pricali pricu o Potopu do detalja mnogo pre nego sto je Tora postojala,

((Potop
Prvi “Nuh (Noj)”
Da Biblijska prica o Potopu nije originalna sa Hebrejskim urednicima Biblije, je poznanica od vremena otkrica i desifrovanja jedanaeste table Vavilonskog “Epa o Gilgamesu” od strane George Smith-a iz Britanskog Muzeja. Vavilosnki mit potopa je, medjutim Sumerskog porekla. 
1914. Arno Poebel je objavio fragment koji se sastoji od donje trecine seste kolone Sumerske table u Nippur kolekciji Univerzitetskog Muzeja, sadrzine koja je velikom delom posvecena prici o potopu. Ovaj fragment jos uvek ostaje unikatan i nedupliciran… Tesko osteceni, kakav je tekst, ovi pasusi su i pored toga znacajni… Oni ukljucuju broj iskaza koji otkrivaju kreaciju coveka, poreklo kraljevstva, postojanje najmanje pet pretpotopnih gradova)) Istorija pocinje u Sumeru, Kramer

Da, moguce da su one povremeno izoblicene price, narocito iz perspektive drugih religija, zbog vremena i umetanja u njih ljudskog cefa, koje je umrljano satanskim (l.a.) saputanjem, ali da li je ono sto je iskrivljeno uvek prazno od istine?!!!
Da li smo se upitali gde je zavestanje Adama i Noja (a.s.) otislo, i gde je ovo zavestanje bilo u vremenu Sumera i Akada? Gde je zavestanje Bozanske religije, koje je postojalo pre Potopa, otislo?
Nije razumno da su Noj (a.s.) i oni koji su bili sa njim, bili zabrinuti o spasavanju koza i krava a ne sacuvanju Bozanske religije od Adama a.s., unutar svojih grudi. I ljudski rod je posle Noja a.s., predstavljen Sumerom i Akadom, a pracen Vavilonom i Asircima, takodje prepricavao istoriju Adama i Noja (a.s.) i visokih svetih entiteta, kao sto su prepricavali istoriju kraljeva, farmera, zanatlija, iako je istorija izoblicena pricama prenosivanim kroz generacije. Znaci, rezultat je da je religija Sumera i Akada religija Adama i Noja, mozda izoblicena vremenom obozenjem svega sto je obozeno, kao sto su dunya (ovaj svet) i pravedni ljudi.

I primer ovog izoblicenja je, da je pokusaj izoblicavanja Epa o Gilgamesu otkriven u artefaktima, i ovo naravno demonstrira dve stvari:
Prva je da je Ep o Gilgamesu religiozni tekst, jer niko ne briga za izoblicavanjem knjizevnog teksta.
Drugo je da tekst Epa o Gilgamesu definitivno nije oslobodjen izmena.

Taha Baqir kaze, “A mozda najcudnija stvar nedavno pronadjena od arheologa na arheoloskom sajtu znanom kao Sultantepe u Turskoj, blizu Harran-a, su delovi epa i cudnog pisma krivotvorenog od starog pisca iz drugog veka B.C., to pismo je kao da ga je pisao Gilgames i da je upuceno jednom od drevnih kraljeva, i Gilgames je trazio od njega da mu posalje drago kamenje da bi napravio talisman za svog prijatelja Enkidua, koji je tezio kao trideset minn-a.“ Ep o Gilgamesu, Taha Baqir
((I kada uporedimo ove originale sa razlicitim delovima teskta Nineveh-a, oni izgledaju da su znacajne infomacije, ne samo kao most izmedju praznina, vec su oni kompletno pokazali da Poema (Ep) Gilgamesa nije bila u jednoj formi u vremenu Asiraca, i ovo je dokaz da je legenda evoluirala znacajno kroz generacije. Drugim recima, pisci nisu kopirali stari tekst doslovno i na iskren nacin, vec, oni su dodavali, oduzimali i prevrtali. I ovo je ono sto dokazuje ili uzima udeo u dokazivanju ideje koja se rasirila, iako pogresno, da Istok nikad nije bio i nikad nece biti cvrst i stabilan)) Legende Vavilona, Charl

Znaci, ako je bilo namernih pokusaja izoblicavanja napisanog teksta, onda se isto definitivno odnosi na tekstove koji su prepricavani oralno i pre ere pisanja, a sigurno, da je njihovo izoblicavanje vece. A kada su napisani u prvoj eri pisanja, napisani su u svom izoblicenom obliku; stoga, mozemo da zakljucimo da price Potopa, Dumuzija i Gilgamesa i druge price Sumersko- Akadskog porekla, sigurno nisu napisane identicno pricama prenosivanih pre ere pisanja.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s