Gilgames deo 10

Deseto Sidriste: 

Sumer i Neprikosnovenost Allaha

Sto se tice vlasti, Dr. Kramer kaze,
“Vlast, Prvi Dvodomni Kongres: Covekov drustveni i spritualni razvoj je cesto spor, zaobilazan i tesko mu je uci u trag. Odraslo drvo moze da bude odvojeno od originalnog semena hiljadama kilometara ili godina. Uzmimo, na primer, nacin zivota znan kao demokratija i njene fundamentalne institucije, politicke skupove.

Na povrsini to izgleda da je prakticno monopol nase Zapadne civilizacije, izdanak poslednjih vekova. Ko bi mogao da zamisli da su postojali politicki kongresi pre hiljada i hiljada godina, i u delovima sveta retko vezivanih za demokratske institucije? Ali strpljivi arheolog kopa duboko i siroko, i nikad ne zna na sta ce naici. Kao rezultat truda “kopanje i lopatanje” brigade, mi sada mozemo da citamo zapis politickih skupova koji su se dogodili pre pet hiljada godina na – od svih mesta – Bliskom Istoku.

Prvi politicki “kongres” u zabelezenoj ljudskoj istoriji se sastao na svecanoj sednici oko 3000.te B.C. Sastojao se, za razliku od naseg kongresa, od dve ‘kuce’: ‘senat’, ili skup staraca; i ‘donja kuca’, ili skup mladih oruzano sposobnih gradjana. To je bio ‘ratni kongres’. sazvan da zauzme stav o vaznom pitanju rata ili mira; trebalo je da izabere izmedju, sto bi mi nazvali kao ‘mir po bilo koju cenu’, i rata i nezavisnosti. Senat, sa svojim konzervativnim starcima, je izjavio mir po svaku cenu, ali je na tu odluku stavljen ‘veto’ od kralja, koji je onda izneo slucaj pred ‘donjom kucom’. Ovo telo se izjasnilo za rat i slobodu, i kralj je odobrio. U kom delu sveta se prvi ‘kongres’ znan coveku, susreo? Ne, tako kako pretpostavljate, negde na zapadu, na kontinentu Evrope (politicki skupovi u ‘demokratskoj’ Grckoj i Rimskoj republici su dosli mnogo kasnije). Nas prastari kongres se susreo, iznenadjujuce dovoljno, u delu Azije, sada generalno naznacenom kao Bliski Istok, tradicijalno dom tirana i despota, deo sveta gde su politicki skupovi prakticno nepoznanica. To je bilo u zemlji, znanoj u drevnim vremenima, kao Sumer, smesten severno od Persijskog zaliva, izmedju Tigris i Eufrat reka, gde je sazvan najstariji znani politicki skup. A kada je taj ‘kongres’ zasedao? U trecem milenijumu B.C. U tim danina, ova Blisko Istocna zemlja Sumer (sto grubo odgovara donjoj polovini modernog Iraka) je bila naseljena ljudima koji su razvili sto je verovatno bila najvisa civilizacija u tada poznatom svetu.’ Istorija pocinje u Sumeru, Dr. Samuel Kramer

Odnos Sumerijanaca sa Neprikosnovenoscu/Suverenitetom Allaha je stvar koju nije mogao da prepozna Kramer kao i vecina drugih arheologa, zato sto oni, ili ne veruju u Neprikosnovenost Allaha ili su ateisti koji misle da su religiju izmislili Sumerijanci i da su Tora i Kur’an samo rezultat reprodukcijskog procesa Sumerskih prica koje su izmisljene – kako oni veruju – kao prica o Potopu. To je razlog zasto, kada su otkrili da je Sumerski kralj predstavio temu rata pred dva veca, oni sudili i zakljucili da je ono sto su Sumerijanci praktikovali bila demokratija slicna Zapadnoj demokratiji danasnjice. Ipak, ono sta su Sumerijanci praktikovali nije bila Zapadna demokratija i njihova praksa nije imala bas nista zajednicko sa njom, jer postoje mnogi Sumerski tekstovi koji potvrdjuju da je vladar dobio svoj autoritet Bozanskim postavljanjem. Sumerski vladajuci sistem je sistem koji su oni nasledili od Noja a.s. i Poslanika, isto kao sto su nasledili Bozansku religiju. I oni su izoblicili Bozanski vladajuci sistem isto kao sto su izoblicili Bozansku religiju. Znaci, Sumerski vladajuci sistem nije bio ni diktatura niti demokratija u Zapadnjackom smislu demokratije koja je danas poznata. U Sumerskom vladajucem sistemu, postojao je kralj postavljen od bogova. I u Bozanskom vladajucem sistemu, postoji kralj ili vladar postavljen od Allaha, a misija ovog vladara je da ispuni zelju Allaha i primeni Zakon Allaha, i da bude pravican prema onima koji dobijaju nepravdu. Postoji svrha iza postavljanja Bozanskog vladara, cija vladavina nije od njega. To je razlog zasto Bozanski vladajuci sistem moze da bude postignut cak i da je pod nadzorom vladara odredjenog od Allaha kroz postavljanje, a njegov nadzor postavljanja i njegovo posredovanje je u cilju da ispravi kada postoji kretanje u pravcu greske. I nije neophodno da on vlada da bi cilj postavljanja bio ispunjen. I mi nalazimo ovo ili nesto slicno tome u Sumerskom primeru koji je spomenuo Dr. Samuel Kramer, jer je postojala borba izmedju Uruk-a i Kish-a zbog autoriteta i tvrdnje o Bozanskom postavljanju, i vladar Uruk-a je zahtevao misljenje ljudi da li izabere rat ili mir, ali to nije bilo misljenje koje je on bio obavezan da sledi, kao sto je jasno iz pomenutog,

‘Politicka situacija koja je dovela do sazivanja najstarijeg ‘kongresa’ zabelezenog u istoriji, moze biti opisana ovako: Kao Grcka u mnogo kasnijim danima, Sumer, u trecem milenijumu B.C., se sastojao od broja gradova-drzava koji su se nadmetali za neprikosnovenost u zemlji, kao celini. Jedan od najvaznijih medju njima je bio Kish, koji, prema Sumerskom legendarnom znanju, je primio “kraljevstvo” sa nebesa, odmah posle “Potopa”. Ali tokom vremena, drugi grad-drzava, Erech, koji je lezao daleko na jugu od Kisha, je nastavljao da dobija moc i uticaj, sve dok nije ozbiljno zapretio neprikosnovenosti Kisha u Sumeru. Kralj Kisha je najzad shvatio opanost i zapretio Erech-u ratom ako oni ne priznaju njega kao vrhovnog gospodara. To je bio prelomni trenutak kada su se sazvala Erech-ova dva skupa – staraca i mladih oruzano sposobnih muskaraca – sa ciljem da odluce koji pravac da se sledi, da li da se potcine Kish-u i uzivaju miru, ili da uzmu oruzje i bore se za nezavisnost.’ Istorija pocinje u Sumeru, Dr. Samuel Kramer.

I istina je da su neki kraljevi Sumera bili samo kraljevi koji su tvrdili da su Bozanski postavljeni, ali ono sto se nas tice je da su Sumerijanci generalno verovali u Bozansko postavljanje. I ova stvar je potvrdjena onim sto cesto vidimo na glinenim pocama; da su kraljevi bili od loze bogova i da su ih bogovi postavili. Postoji prica prenesena u Kur’anu koja pokazuje konflikt koji se dogodio u Sumeru i Mesopotamiji izmedju onoga koji je tvrdio neprikosnovenost/suverenitet i Abrahama a.s., Voljenog od Allaha, kralja postavljenog od Allaha,

“Zar nisi čuo za onoga koji se sa Ibrahimom o njegovu Gospodaru prepirao, onda kada mu je Allah carstvo dao? Kad Ibrahim reče: “Gospodar moj je Onaj koji život i smrt daje” – on odgovori: “Ja dajem život i smrt!” – “Allah čini da Sunce izlazi sa istoka” – reče Ibrahim – “pa učini ti da grane sa zapada!” I nevernik se zbuni. – A Allah silnicima neće ukazati na Pravi put.” (Surat al-Baqarah (2):258).

Generalno, moze da se pogleda u Sumerske, Akadske i Vavilonske tekstove, da se vidi da je ova stvar jasna u mnogim pasusima, i da je suverenitet bio slucaj Bozanskog postavljanja prema njihovom verovanju, sto znaci (isto) kao sto postoji u ispravnoj ideologiji Bozanske religije, u Tori, Jevandjelju i Kur’anu. I ovo jasno pokazuje da su Sumerijanci nasledili staru Bozansku religiju i da su bili posveceni njenim ucenjima, najvaznije Bozanskim Zakonima i njihovom izvrsitelju. Ali kako je vreme prolazilo, stvar koja se uvek desavala desila se i njima, a to je izoblicavanje Bozanske religije, i prisvajanje Bozanske Suverenosti/Neprikosnovenosti, i opresija nad kraljem postavljenim od Allaha, kao sto je (bila) situacija sa Abrahamom a.s. koji je konacno morao da napusti zemlju svojih oceva dok Allah nije hteo da se njegova deca kasnije vrate, a to je bio povratak njegovog sina Ali Bin Abi Taliba a.s. u zemlju Sumera i Akada ili Semeru ili Shinar ili Mesopotamiju (Irak).

Ovo je tekst koji prenosi Dr. Kramer o Sumerskim plocama i on razjasnjava da su Sumerijanci verovali u Bozansku religiju i Bozansko postavljanje kralja ili vladara,

“O Sumer, velika zemljo od zemalja univerzuma,
Prepuna postojane svetlosti, koja dozira od izlaska sunca do zalaska Bozanske zakone za sve ljude,
Tvoji Sveti Bozanski zakoni su uzviseni zakoni, nedodirljivi,
Tvoje srce je duboko, nedokcivo,
Pravo ucenje koje donosis …. kao nebesa su nedodirljivi,
Kralj koga ti rodis je ukrasen vecnom krunom,
Gosdodar koga ti rodis stavi uvek krunu na glavu,
Tvoj Gospod je postovan Gospod; sa An, kraljem, on sebi nebeskom podijumu,
Tvoj kralj je velika planina”Istorija pocinje u Sumeru, Dr. Samuel Kramer.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s