Gilgames Deo 2

Drugo Sidriste:
Religija Sumera i Akada i tri religije: Islam, Hriscanstvo i Judeizam.

Istina je da ce bilo koja osoba upoznata sa Torom, Jevandjeljem i Kur’anom i onim sto Sumerske glinene table sadrze, sigurno suditi sa jednim ili dva neizbezna zakljucka:

Prvi je, da je religija stvorena od Sumerskog coveka i da su Tora, Jevandjelje i Kur’an samo prezivanje Sumerske religije (kreacija prvog coveka Adama, prica o Abelu i Kainu, prica o Potopu, greh, zagrobni zivot, Raj, Pakao, itd.).

Drugi zakljucak je, da je Sumerska religija sama religija Adama i Noja, ali je bila povezana i zapisana na iskrivljen nacin, i verovano je u nju od Sumeraca i Akadijanaca (Vavilonaca i Asiraca) na iskrivljen nacin. I ovo je ono sto hocu da razjasnim pokazujuci da su Sumerske price samo dogadjaji od nevidjivog/nevidjenog koje je Adam doneo na zemlju, i to su price pravednika od njegove dece a.s. i sta im se dogodilo, posebno onima koji predstavljaju vazne orjentire na putu religije, kao sto su Dumuzi (verni sin) ili Gilgames.

I veliku slicnost izmedju onoga sto je napisano u Tori i Sumerskim tablama, je primetio Dr. Samuel Kramer i odlucio da ukljuci poglavlja u svojoj knjizi, koja objasnjavaju slicnost izmedju Sumerskih glinenih ploca i Tore. Kao primer,

((Glava 19, Prve Biblijske Paralele, iz knjige Istorija pocinje u Sumeru))
(Sveti Brak i Pesma Solomona, iz knjige Obredi svetog braka: Aspekti Vere, Mit i Rituali u Drevnom Sumeru, od Dr. Samuel Kramer-a))

Sumerci su znali i praktikovali detaljne stvari iz Bozanske religije, kao sto je verovanje u vizije i da su vizije reci Allaha, i verovanje u znakove i verovanje da Allah moze da razgovara sa osobom u svemu sta ona dozivljava.

I u knjizi Legende Vavilona i Kanana, Charles Virolleaud kaze,
‘Mi znamo da je ljudski rod stvoren da sluzi bogovima, i da bi ih bogovi kaznili za najmanje greske. Znaci, oni moraju da se pokoravaju zeljama sa neba precizno i moraju da rade kako oni kazu. Kako bi drugacije sacuvali ovu harmoniju i izbegli gnev bogova? A ako bi videli san od bogova inspirisuci ih sta oni zele, kako bi ih protumacili na nacin koji ce zadovoljiti bogove, u slucaju da je bilo snova? Sta ako nije bilo snova?
Odgovor je da bi oni pribegavali predskazanjima i prirodnim pokazateljima kao da ce ih oni uputiti prema istini. Stoga, apsolutna paznja mora da bude data, ne samo promenama meseca vec i izgledu oblaka, i svakom pokretu onoga sto mrda u travi, i cak planete u galaksiji su pokazatelj volje bogova, bilo dobre ili lose. I ovde bi se umetnost nauke isticala, i razlikovala bi da li je volja dobra ili losa.
I carobnjaci moraju da intervenisu, bilo da ubrzaju dobru srecu ili da odagnaju neprijateljsku silu koja preti zivotu, ali ne zivotu osobi ili ljudi, vec zivotu kralja pod cijom kontrolom je bila sudbina citavog naroda.
A ovaj kralj, kome su bogovi dali znanje, je bio, kao sto je predhodno receno, sedmi od pretpotopne drzave. I prema naslednom redosledu, on odgovara Enohu (Idrisu) koji zauzima sedmo koleno iz loze Adama, lanac staresina pre Potopa. A vredno paznje je da ne postoji nista zajednicko medju imenima, iako je njihovo ponasanje potpuno isto. Zapravo, Biblijski tekst o sedmom staresini (Enohu) je veoma kratak:

“Enoh hodaše po volji Božijoj, nestade ga, jer ga uze Bog.” Postanak 5:24

I Enoh je postao heroj lanca legendi koji ga je ucinio izumiteljem pisanja, i autorom prve knjige, i tvorcem nauke o planetama i zvezdama, astronomije i aeronomije. I cini se da je on Evedoranki. I mozemo sa sigurnoscu da pretpostavimo da ova legenda Jevreja nije nista drugo od razvitka ili ekspanzije stare Chaldeanske legende.
Ostatak kraljeva i staresina, sest predaka Enoha i njihova tri zamenika, imaju zajednicke kvalitete. A jedina osoba koja nas se tice, je deseta osoba, koja je prezivela Potop.’ Legende Vavilona i Kanana, Charles Virolleaud

Price Sumeraca govore jasno, kao i ostale Bozanske religije o zagrobnom zivotu, i da dobri i pravedni ljudi ulaze u Raj, a zli ulaze u Vatru Pakla.

‘Ti ljudi su bili sigurni da ce ziveti posle smrti, ali u tami i da nece imati nikakvu nagradu, osim ako ne idu dobrim putem na ovome svetu, sto znaci pravednim/pravdoljubivim, kao sto se dogodilo Oum-Napishiti-u (Nuhu-Noju a.s.), ili primenjivajuci zakon ljudima kao sto je Hamurabi uradio.’ Legende Vavilona i Kanana, Charles Virolleaud

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s