Tags

, , , , , ,

Koje je znacenje stihova,

“I bojte se Dana (kad) neće koristiti duša duši ništa, niti se primiti od nje posredovanje, niti uzimati od nje nadoknada, niti će oni biti pomognuti” (Sveti Kur’an Surat Al-Baqara (2):48)
i
“I bojte se Dana kad neće koristiti duša duši nimalo, niti će se primiti od nje nadoknada, i neće joj koristiti posredovanje, niti će oni biti pomognuti.” (Sveti Kur’an Surat Al-Baqara (2):123)

Da li ova dva stiha medjusobno iskuljucuju jedan drugi sto se tice posredovanja?

Drugim recima, u prvom stihu Allah Uzviseni kaze, “niti se primiti od nje posredovanje”, dok u drugom “neće joj koristiti posredovanje”.

Odgovor:

Ova dva stiha ne iskljucuju posredovanje, vec ga (posredovanje) iskljucuju samo u odredjeno vreme.

“I bojte se Dana”, sto znaci plasite se dana, i to je Dan Smrti, tj. cas smrti ili momenti smrti.

Iako je posredovanje, kome god je posredovanje dozvoljeno, korisno tokom svakom casa na ovom svetu i posle smrti u grobu, i u Barzakhu (cistilistu), i u Danu Ozivljenja, ipak, ne postoji posredovanje tokom vremena smrti ni za koga, vec u trenutku smrti nikakva nepravda, niti pravedna dela nisu prihvacena.

Ovo je zbog toga sto je smrt izvlacenje (izlazak) duse iz tela.

I ovo izvlacenje, ili uzimanje iz, ili kompletno odstranjivanje (duse iz tela), mora da bude praceno odsecanjem svih veza duse sa (ovim) svetom.

A ove veze, u zavisnosti od njihove jacine (debljine) i kolicine (broja), uslovljavaju koliko je dusa povezana (zavezana) za telo (ovaj svet); i zbog toga je secenje ovih veza praceno bolovima.

I nikakvo posredovanje, od strane posrednika, nece koriristiti/nece imati koristi u sprecavanju ili uklanjanju ovog bola, i nikakva dela coveka nece koristiti u smanjivanju/odstranjivanju tih bolova.

“niti će se primiti od nje nadoknada”
I ovo je zbog covekove vezanosti/veza sa (ovim) svetom – dom, zena, deca, novac, i druge, osim ovih, vezanosti za ovaj svet – su ekvivalentni uzadima (konopcima) kojim je covek sebe vezao.

I ne postoji odlazak duse sa ovoga sveta, niti odvajanje (duse) od tela, bez secenja ovih konopaca i veza. I niko nece izbeci bolove smrti, osim onih koji su se pridruzili ovom svetu svojim telom, dok im je dusa/duh bio pridruzen Visim Svetovima, i to su Oni Bliski/Prvi.

Princ Vernika a.s. je rekao, “Uistinu, ja sam bio samo vas komsija, moje telo je bilo pored vas odredjeni broj dana.”Nahjul Balagha: glava 9, strana 116, i Uzivseni je rekao, “I ako (umrli) bude od onih koji su Allahu bliski – udobnost i opskrba lepa i džennetske blagodati njemu!” (Surat Al-Waqi’a (56):88-89)

I nikakvo posredovanje, niti pravedna (dobra) dela nece biti od koristi tokom momenata smrti, osim u jednom slucaju, a to je slucaj prodora kroz Univerzalni Zakon, a time bi secenje ovih uzadi postalo bezbolno, kao u slucaju vatre Abrahamove (a.s.) koja nije pekla, i nije imala uticaja na njega zbog barijere (pregrade) u koju je Allah (swt.) hteo da ga stavi. I mi necemo naci da je ovaj prodor (zaobilazanje) Univerzalnog Zakona cesta stvar.

Vec, to se ne desava osim u slucajevima koji se odnose na Postojanje Allaha, Uzvisenog, tj. Njegov Svevisnji Odnos sa nekom stvari ili odredjenom osobom, i Njegova podrska toj osobi zaobilazenjem (prodorom) ovih Univerzalnih Zakona.

Ovo je razlog zasto kompanjoni desne strane – a oni su ispod Bliskih/Prvih (Kur’an surah Al-Waqi’a (56)- iako su oni kompanjoni Raja – ne mogu izbeci agoniju/patnju smrti, jer On, Uzviseni, Svemocni, nije nista rekao o njihovom stanju u vremenu smrti.

Uzviseni je rekao,
“A ako bude od drugova desne strane, Tad: “Selam (Mir) tebi” od drugova desne strane.” (Surat Al-Waqi’a (56):90-91), sto znaci, On nije predstavio situaciju osobe u vremenu smrtu ako je ona (ta osoba) od kompanjona (drugova) Desne Strane.

Iako stihovi na kraju sure “Al Waqi’ah” (56), pokazuju situaciju smrti,
“A zašto vi kad duša do guše dopre, i kad vi budete tada gledali, a Mi smo mu bliži od vas, ali vi ne vidite, zašto je onda kad niste u tuđoj vlasti ne povratite, ako istinu govorite?”  (Surat Al-Waqi’a (56):83:87),
a ipak, On je predstavio njihovo stanje posle smrti, pa je rekao Poslaniku (sawas.) “Selam tebi” od drugova desne strane.” (Surat Al-Waqi’a (56):91)

Jedan od najboljih primera kroz koje se slika ove tri kategorije manifestuje (kategorija Bliskih, drugova desne streane i onih koji su poricali/zabludelih), je Talutovo (Saulovo) (a.s.) iskusenje vojnicima koji su bili sa njim.

Kad su oni prosli kroz pustinju i postali veoma zedni, on im je pokazao reku na putu i rekao im,
“Pa pošto izađe Talut sa vojskama, reče: “Uistinu! Allah će vas iskušati rekom. Pa ko se iz nje napije, pa nije od mene, a ko je se ne okusi – pa uistinu on je od mene, izuzev ko zagrabi hvatom ruke svoje.” (Surat Al-Baqara (2):249). sto znaci, onak koji se ne napije iz nje je od onih Bliskih, a onaj ko zagrabi hvatom sake je od kompanjona desne strane, a onaj koji pije iz nje, ustinu, on je od onih koji poricu, u zabludi.

Jer da su oni istnski verovali da je Talut (Saul) kralj postavljen od Allaha Hvaljenog, Uzvisenog, radili bi po njegovoj naredbi i ne bi pili iz reke.

A ovo poricanje je poricanje Allaha Svetog Uzvisenog, a ne samo Taluta, a ta reka je ,’Zivot na ovom svetu’.

Jer ko god ne pije iz nje je od Bliskih/Prvih, onih koji su isekli svoje veze sa njim (ovom svetom).

A ko god uzme malo (sakom), do vremena porpunog uklanjanja duse (iz tela), neophodno je iseci uzad kojima je vezao sebe, jer sto se oni povecavaju (broj veza) bol se povecava.

Sto se tice onih koji su pili dok nisu postali opijeni/intoksirani njme (ovim svetom – rekom) i postali nesvesni onoga sta on (Talut) govori, takve osobe, u vremenu smrti, ce videti da su zivele na ivici litice koje se urusava, a njihova smrt je: urusavanje te litice zajedno sa njim u Vatru Pakla.

Put koji preostaje, da bi covek bio od onih Bliskih/Prvih, iako ima zenu, novac, decu, kucu, i ostalo sta ljudi imaju u ovom svetu, je da koristi svoj novac kao sto su Imami (a.s.) koristili, kada su trosili na siromasne a pogotovo na sirocad, bez ogranicenja.

Sto se tice dece, on (covek) ce ih posvetiti licu Allahovom (swt.), da budu borci koji nastojati da podrze reci Allaha Uzvisenog, Svemocnog; da bi ih Allah primio dobrim (lepim) primanjem, i zasadio za njih dobru biljku.

Sto se tice zene, to je praviti prijateljstvo sa njom kao nastojanje prema Allahu Svetom, Uzvisenom, i on (covek) treba da radi da bi joj omogucio da dostigne visoke statuse/nivoe u poslusnosti Allahu Uzvisenom i u znanju Allaha, koliko kod moze.